Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Få våra senaste uppdateringar om våra produkter och kampanjer.
Om Du som privatkund inte är nöjd med din vara har Du öppet köp i 14 dagar och därmed också rätten att returnera din vara till oss inom samma tidsperiod, från det datum då du mottog den sista varan i din beställning.
Vid ångerrätt och öppet köp hos oss har du rätt att försiktigt undersöka varan. För att kunna återlämna varan måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Varorna skall vara väl paketerade så inte produkterna skadas i leveransen tillbaka till oss. Notera att originalförpackningen ej skall användas som yttre emballage/ytterkartong. Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen.
Förpacka varan väl. Du som kund ansvarar för att varorna kommer fram hela och står därmed för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Använd ytteremballaget du fick varan i, skicka inte i originalförpackning då produkten kan skadas. Sätt därmed inte heller fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen/originalförpackningen. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss.
2. Hur gör jag en retur?
3. Hur gör jag en reklamation?
Vad tråkigt att du inte är nöjd med din vara!
För att göra en reklamation registrerar du ett ärende genom att skicka ett mejl till reklamation@nada-ab.com
Om du har råkat ut för en vara med tillverkningsfel eller transportskada så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid kontaktar oss inom 24 timmar efter hämtning. För att kunna hantera din reklamation så smidigt som möjligt behöver vi en så utförlig beskrivning som möjligt samt bilder/filmer som tydligt visar produktens defekt/fel.
I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt.
Vi reserverar oss för att hanteringen av en reklamation kan ta upp till 20 arbetsdagar.
Det är viktigt att du som kund alltid registrerar din reklamation hos oss innan du skickar in den till oss.
Vi kommer informera dig om vi behöver få tillbaka varan för att hantera din reklamation.
Det är du som kund som står för returfrakten. Returfrakten för ombudspaket från 129 kr till 289 kr Detta beror på storleken på paketet och hur mycket det kommer att kosta fraktbolaget att returnera denna produkt utöver att dra av fraktbeloppet när paketet skickas, vilket är 59 kr.
När returen hanterats av oss dras returfrakten/fraktkostnaden av från din beställning vid återbetalning till dig som kund.
Vi har frakt 59 kr för hela Sverige.